mandag den 24. april 2017

Antropocæn

Højt til loftet. Det var der på Aros i går. Mand, en udstilling, den nye - The Garden!

Jeg er stadig fuldstændig opslugt, omkuldblæst og opløftet af især dens nutidsværker med relation til det antropocæne, herunder bl.a. Darren Almonds videoinstallation Sometimes Still med skildring af en af de såkaldte maratonmunke fra Kyoto.

Det var en følelse af endelig at forstå - uden at jeg kan forklare, hvad jeg egentlig forstod. Der var bare brikker, der faldt på plads, så det bragede. Sammenhænge, der ikke længere var ueksisterende, kompartmentering, der blev ophævet. Angst, der blev tydelig og forståelig, men dermed også på en måde ophævet.

Jeg skal ved gud i himlen forsøge at skrive på det, men først og fremmest skal jeg ud at gå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.